Zaloguj się

Warto mieć aktualne dane, ponieważ dbasz w ten sposób o swoje bezpieczeństwo i w pełni korzystasz z wszystkich usług bankowych.

Dlaczego trzeba pamiętać o aktualizacji danych w banku?


Zmiana danych w banku może być kwestią pozornie drobiazgową, ale jest niezmiernie istotną. Bez względu na to, czy wymieniłeś dowód osobisty, przeprowadziłeś się pod nowy adres, zmieniłeś numer telefonu lub czy      przyjąłeś nazwisko małżonka, regularna aktualizacja danych w banku jest kluczowa. Dlaczego?

Bank jest zobowiązany do identyfikacji i weryfikacji tożsamości klienta zarówno na etapie nawiązywania relacji, jak i w trakcie świadczenia usług. Aby spełnić te wymagania, bank musi mieć aktualne informacje tożsamości klienta, takie jak aktualny dokument tożsamości. W przypadku utraty ważności takiego dokumentu, bank może ograniczyć możliwość przeprowadzania transakcji.


Pamiętaj!

  • Aby dostarczyć Ci nową kartę płatniczą, zanim wygaśnie ważność poprzedniej, potrzebujemy Twojego aktualnego adresu korespondencyjnego
  • Aktualny numer telefonu pozwala nam na kontakt z Tobą, jeśli zauważymy nietypowe transakcje na Twoim koncie
  • Aktualny dowód osobisty pozwala nam na szybkie realizacje Twoich dyspozycji
 
Jeśli nie zgłosisz zmiany danych do banku, możesz mieć później problem z potwierdzeniem tożsamości, a więc także z dostępem do różnych usług i Twojego konta bankowego.

Nieaktualne dane, zwłaszcza nieaktualny dowód osobisty, mogą stwarzać kłopoty przy zakupach. Przy płatnościach kartą, sprzedawcy mogą poprosić Cię o pokazanie dowodu w celu potwierdzenia tożsamości. Zgodnie z prawem, jeśli sprzedawca ma jakiekolwiek wątpliwości co do zgodności danych na karcie i dowodzie, może odmówić transakcji.
 

Jak zaktualizować swoje dane?


Możesz to zrobić w:
KROK 1
Zaloguj się
do bankowości elektronicznej 



KROK 2
Wybierz zakładkę "Mój profil"

KROK 3   
Po otwarciu zakładki „Mój profil” z menu bocznego wybierz zakładkę „Dane”.



KROK 4   
W zakładkach, które się pojawią możesz zaktualizować: adres zamieszkania, adres zameldowania, adres e-mail oraz dokument tożsamości. 









KROK 5
Po wprowadzeniu aktualnych danych zostaniesz poproszony o potwierdzenie danych, w zależności od uruchomionej formy autoryzacji: za pomocą hasła SMS lub powiadomienia Push w aplikacji BSLMobile.

 

 Załatwiaj swoje sprawy przez profil zaufany
Straciłeś dokumenty - sprawdź co należy zrobić