Bank Spółdzielczy

Płatności mobilne telefonem komórkowym w technologii HCE

foto

Usługa płatności zbliżeniowych działa w oparciu o technologię HCE  i umożliwia stworzenie wirtualnej karty płatniczej w specjalnej aplikacji mobilnej. Dzięki temu można płacić przy użyciu smartfona, tak jak kartą zbliżeniową.

Płatności mobilne HCE, umożliwiają klientom szybkie i wygodne płacenie smartfonem z aplikacją HCE w sposób analogiczny do płatności kartą zbliżeniową. Usługa ta jest bezpłatna i dotyczy na razie wybranych kart debetowych: tj. Visa PayWave, Visa Classic Debetowa, Visa Junior Debetowa i naklejki zbliżeniowej.

W celu dokonania transakcji wystarczy tylko przyłożyć odblokowany telefon do terminala płatniczego, a kwotę powyżej 50 złotych potwierdzić dodatkowo numerem PIN, który jest wprowadzany na terminalu płatniczym.

Zbliżeniowo można płacić smartfonem wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe zwykłymi kartami. Płatności te są obsługiwane w Polsce aż przez około 90% terminali. Dodatkowo za pomocą telefonu można dokonać zbliżeniowo wypłaty w bankomacie, który udostępnia taką możliwość i obok klawiatury ma specjalnie oznaczone miejsce, gdzie należy przyłożyć telefon lub kartę zbliżeniową.

 

Podstawowe wymagania dla telefonu, którym chcemy płacić:

  1. oprogramowanie telefonu (wymagany system operacyjny) Android w wersji 4.4 lub wyższy;
  2. moduł dostępu do Internetu w technologii WiFi lub GSM (GPRS, HSPA, LTE lub inny zapewniający dostęp do sieci internet);
  3. moduł komunikacji zbliżeniowej w technologii NFC (Near Field Comunication). Od kilku lat producenci wyposażają już standardowo telefony w ten moduł komunikacji bezprzewodowej

Jeżeli wyżej określone wymagania spełnia telefon, a klient posiada w Banku odpowiedni typ karty zbliżeniowej  to można przystąpić do aktywacji płatności.

 

Przed rozpoczęciem instalacji Użytkownik powinien sprawdzić czy ma uruchomiony w urządzeniu moduł komunikacji zbliżeniowej w technologii NFC.

 

Jak użytkownik aktywuje usługę HCE?

 

1.      Pobiera aktualną wersję aplikacji mobilnej Planet Mobile HCE Wallet ze sklepu Google Play i instaluje ją na swoim telefonie.

2.      Wykonuje proces konfiguracji i rejestracji aplikacji:

-  definiuje hasło dostępu do aplikacji w trybie, w którym umożliwia mu to aplikacja (PIN lub wężyk)

- przykłada kartę płatniczą do telefonu lub wpisuje numer karty oraz datę ważności karty ręcznie      

- aplikacja mobilna na podstawie danych karty, generuje kod aktywacyjny

3.    Dzwoni do Contact Center na numer 801 502 503 wciskając 1 (posiadacze kart z Grupy BPS) i podaje pracownikowi kod aktywacyjny wygenerowany w aplikacji mobilnej dla danej karty.

 

Po wykonaniu wyżej określonych czynności można już dokonywać płatności zbliżeniowych przy wykorzystaniu telefonu i aplikacji mobilnej Planet Mobile HCE Wallet.

 

Jak dokonać płatności telefonem?

 

  1. Odblokuj telefon i/lub zaloguj się do aplikacji.  
  2. Zbliż telefon do terminala.                                 
  3. Na ekranie telefonu zostanie wyświetlona kwota transakcji.
  4. Dla kwot powyżej 50 zł wprowadź na terminalu płatniczym kod pin dla karty.

           

Płatność nie wymaga logowania się do aplikacji, a wyłącznie odblokowania ekranu smartfona. Konieczność logowania się do aplikacji zależy od klienta i od wcześniejszych ustawień aplikacji.   Włączenie opcji Szybkie płatności powoduje bowiem, iż płatność nie będzie wymagać logowania się do aplikacji.

Ważne jest też to, iż do korzystania z płatności nie jest konieczne aktywne połączenie z Internetem, co oznacza, że płatności można dokonywać także w takich miejscach, gdzie dostęp do sieci jest ograniczony (np. w podziemiach).

W celu bezpiecznego korzystania z płatności telefonem HCE niezbędne jest:

  • Zainstalowanie w smartfonie oprogramowania zabezpieczającego (skanera antywirusowego, zapory sieciowej) oraz jego regularna aktualizacja.
  • Unikanie instalowania w smartfonie oprogramowania pochodzącego z nieautoryzowanych źródeł, w tym przekazywanego pocztą elektroniczną lub SMS/MMS. Instalację aplikacji, zwłaszcza z nieznanych źródeł powinna poprzedzać jej weryfikacja przez oprogramowanie antywirusowe.
  • Niestosowanie łatwych do odgadnięcia numerów PIN np. 0000, 1111 itp. oraz niezapisywanie kodów PIN w sposób jawny. Nie należy przechowywać zapisanych kodów PIN w pamięci telefonu oraz w innych miejscach, w których istnieje ryzyko jego kradzieży, np. w portfelu. W przypadku podejrzenia ujawnienia kodów PIN nieuprawnionym osobom, należy niezwłocznie dokonać ich zmiany, ponieważ potencjalne straty mogą być znacznie wyższe niż wynikające z limitów transakcji zbliżeniowych.
  • Wyłączanie telefonu przed oddaniem do depozytu, szatni, itp.
  • Nieoddawanie telefonu do serwisu z kartą SIM-NFC, SD-NFC, jeżeli limit płatności zbliżeniowych nie został wcześniej zablokowany.

 

Do pobrania:

Podręcznik użytkownika.

 

Chcesz poznać szczegóły oferty?

Zapraszamy do naszych placówek, których adresy są dostępne na http://bs.limanowa.pl/placowki-i-bankomaty.html

Dowiedz się więcej

Zadzwoń pod numer
naszej infolinii:
33 79 100

lub odwiedź jeden
z naszych oddziałów:
Lista Oddziałów

Bankowy Fundusz Gwarancyjny

Zastrzeżenie karty

Program Rodzina 500+

Do prawidłowego działania strony niezbędne są pliki cookie, zapoznaj się z naszą polityką plików cookie.     AKCEPTUJĘ